Motto : Házená je hlavně srdeční záležitostí

"Běh je metaforou života, protože z něj dostanete to, co jste do něj vložili," i takhle by se dali charakterizovat dva mladí nadšenci, Vojta Hanzl a Matyáš Rezek, kteří věří v to, že pokud budou pomáhat sportu, který milují, a stejně tak i lidem naladěným na stejnou notu, musí se zákonitě jednou vše vrátit. 

 

Slovo "jednou" je v tomto případě asi trochu zcestné, protože klukům z handballeshopu, se vložená snaha vrací každý den v podobě radosti, kterou dělají jak házenkářům, kteří si mohou z pohodlí svého domova objednat zboží, po kterém touží, tak především v radosti a pohledech dětských očí, třeba při vyhlašování výsledků házenkářských turnajů, které Vojta s Matyášem přímo pořádají, nebo se do jejich pořádání aktivně zapojují. 

Při svých toulkách po házenkářských stránkách a hledání informací a zajímavostí pro fanoušky HNB, jsem koncem roku 2012 narazila i na facebookový profil handballeshop.eu. Nějak zvlášť jsem této stránce nevěnovala pozornost, říkala jsem si, že tady krom nabídky zboží nic nenajdu. Po několika dnech, se však opak stal pravdou. Hned třetí den roku 2013 mi přišla zpráva s přáním hodně sil do práce pro házenou, a pro mne osobně, šokující nabídkou na domluvu spolupráce mezi našimi stránkami. První myšlenka, která  mi tenkrát prolétla hlavou byla,"asi chtějí bezplatnou reklamu". To však byl jeden velký omyl. Vojta s Matyášem naopak přišli s nabídkou pořádání společných soutěží a mládežnických turnajů, do kterých handballeshop věnuje ceny pro vítěze. Po pár telefonátech a domluvách se naše spolupráce rozeběhla a dodnes dělá radost nejen fanouškům HNB, ale především dětem při příležitosti pořádání různých mládežnických akcí

 

Jak vznikl nápad dvou mladých kamarádů na založení eshopu s házenkářským vybavením se dozvíte v rozhovoru níže. Internetový obchod s nabídkou zboží handballeshop.eu najdete  zde: www.handballeshop.eu/

 

Kluci, kdy a proč vznikl nápad na založení eshopu?

Vojta: "Naprosto přesně si zpětně vybavujeme situaci, při které vznikl nápad otevřít si internetový obchod specializující se na házenkářské vybavení. Bylo to při společném sledování v tu dobu vycházejícího filmového trháku – Social network, takže rok 2011??."

 

Takže dva kamarádi co se rozhodli spolu podnikat ve sportu, který milují?

Matyáš: "Přesně tak, dva kamarádi se vydali na zkušenou v malém businessu, který se navíc ukázal jako spojení příjemného s užitečným."  

 

Podnikáte spolu, hrajete spolu, kamarádíte spolu. Nelezete si někdy na nervy, hádáte se? 

Matyáš : "Děláme toho společně tolik, že jsme už spíše jako bráchové. :-) Hádky jsou běžnou součástí života, ani nám se nevyhýbají. Ale jsme oba dostatečně rozumní na to, abychom vždy našli společnou řeč."

V začátcích jsou vždy nějaké problémy, co brzdilo vás? 

Vojta: "Nenazvali bychom to vyloženě "problémy", ale začínali jsme, když jsme oba ještě chodili do školy. Takže bylo trochu složitější si najít dostatek času na rozjezd. Ale v každé etapě podnikání vždycky  něco trochu skřípe a právě s překonáváním překážek člověk roste."

 

Ta prvotní vize byla založit si jen /obchod/ eshop? Máte nějakou prodejnu, kde si zákazníci mohou zboží takzvaně osahat nebo vyzkoušet?

Matyáš: "Prvotní vize, které se držíme, je představit házenkářským nadšencům co nejširší spektrum zboží na jednom místě a eshop byl nejsnadnější způsob, který jde navíc s trendem dnešní doby. Zároveň jsme si ale již v začátcích uvědomovali, že otevřít „showroom“ bude další krok k úspěchu. To jsme zvládli uskutečnit po dvou letech fungování eshopu. Vybrané produkty od házenkářských značek jako jsou Hummel, Kempa, Select, Adidas, Trimona a další jsou u nás k vidění, vyzkoušení a samozřejmě také koupení, respektive objednání online a následnému vyzvednutí."

Dnes už jste se pustili i do dalších aktivit než jen prodej přes internet, Vaše loga se objevují na webových stránkách klubů, ale i při konání různých házenkářských akcí, Proč tomu tak je? 

Vojta: "Házená je pro nás srdcová záležitost a nikdy jsme si nemysleli, že bychom na tom mohli zbohatnout. Vše je spojeno s prvotní vizí – pomoci házené. Proto jsme také na našich stránkách zřídili i záložku "O házené", kde uvádíme pravidla házené, trenérské taktiky i něco málo z historie házené. Snažíme se podnítit organizaci turnajů a pokoušíme se rozjíždět spolupráci s týmy, ve které spatřujeme velký potenciál. 

 

Česká házená je asi založená na principu, "Ty udělej pro mě, já udělám pro Tebe," proto se angažujete v mládežnických turnajích? 

Vojta: "Uvědomujeme si samozřejmě, že co se týče obchodu, je určitě ve všech oblastech efektivní se zaměřit na mládež. Pořád se ale snažíme hlavně pomáhat a vydělávat je až příjemný benefit s tím (ne vždy) spojený. Proto figurujeme jako sponzoři několika mládežnických turnajů, ale několik jsme jich i sami organizovali. Důležité ale je, že pro mladé vyrábíme produkty s házenkářskou tématikou, které jsou finančně dostupné." 

Co jste schopni a ochotni pro mládežnické turnaje udělat?

Vojta: "Standardně se podílíme na dodání cen pro vítěze včetně našeho stánku na akci. Umíme udělat spoustu věcí na zakázku, samozřejmě ale z našeho portfolia. Vše je na dohodě." 

 

Dobře, jak by tedy měl pořadatel turnaje zareagovat pokud bude chtít podporu od handballeshopu.eu?

Matyáš: "Je to jednoduché, pokud by někdo měl zájem na spolupráci, stačí nás kontaktovat mailem, telefonicky nebo přes Facebook. Jsme velmi otevření nové spolupráci a určitě se nějak domluvíme."

V loňské sezóně jste pořádali akci pro hvězdy první ligy mužů a žen. Máte něco podobného v plánu i tuto sezónu?

Vojta: "1.ročník jsme byli partnery pořadatelské agentuře St. Events. Bohužel se druhý ročník nerealizoval z několika důvodů, které zde nechceme rozvádět. Velmi nás to mrzí, protože ohlasy účastníků nás utvrdili v tom, že tato akce má smysl. Nicméně doufáme, že letos opět budeme moci tuto akci uskutečnit."

 

Všimla jsem si, že nejste jen obchodníky, kteří přeprodávají osvědčené značky, přicházíte i se svými produkty, které propagují házenou. Připravujete pro házenkářskou komunitu něco nového?

Matyáš: "Přesně tak, Určitě nechceme usínat na vavřínech  Na podzim jsme přišli s barevnými kšiltovkami a na letošní léto uvažujeme o doplní žabkami, popřípadě i ručníky. Zatím to jsou jen plány, musíme zjistit, zda by o toto zboží byl zájem. Zároveň jsme ještě přemýšlíme nad kolekcí tréninkového oblečení."

 

Vzkaz házenkářské komunitě nebo svým potenciálním zákazníkům? 

Vojta: "Házené se v ČR věnují převážně jen nadšenci a tento sport rozhodně není oblastí, na které by bylo možné vydělat - ať už jako hráč či obchod orientující se na tuto cílovou skupinu. My si to uvědomujeme, a proto je pro nás házená hlavně srdeční záležitostí." 

Matyáš: "Já mám vzkaz pro pořadatele turnajů. Nebojte se nás kontaktovat. Můžeme probrat návrhy a společně je pak i realizovat."

Myslím, že tím už je řečeno asi úplně vše. Motto "HÁZENÁ JE HLAVNĚ SRDEČNÍ ZÁLEŽITOSTÍ," na kluky z handballeshopu.eu platí do posledního písmenka! 

 

Kluci, oběma Vám děkuji za rozhovor a nemalou pomoc platformě HNB i jiným projektům, na kterých spolupracujete. Přeji Vám oběma hodně vyhraných zápasů na našich palubovkách  a také to, ať Vás házet baví!!! :)

 


Ostatní

MARKETINGOVÁ PRÁVA OPĚT V DRŽENÍ V ČSH

Praha 4. září 2018 – Česká házená vstupuje do nové soutěžní sezóny, první s novým vedením Českého svazu házené. Před několika měsíci zvolenou...