MARKETINGOVÁ PRÁVA OPĚT V DRŽENÍ V ČSH

Praha 4. září 2018 – Česká házená vstupuje do nové soutěžní sezóny, první s novým vedením Českého svazu házené. Před několika měsíci zvolenou Exekutivu ČSH čeká sezóna nových cílů a plánů zaměřených na modifikaci fungování házenkářského hnutí. Pro českou házenou je to pak sezóna, která by mohla být příslibem atraktivních výsledků na mezinárodní scéně, neboť české reprezentanty i reprezentantky čekají vrcholné sportovní akce.

START NOVÝCH PROJEKTŮ 

21. dubna 2018 zvolila mimořádně svolaná Konference Českého svazu házené (dále ČSH), jako nejvyšší orgán spolku, novou osmičlennou Exekutivu. Do jejího čela byl velmi silným mandátem zvolen ing. Jaroslav Chvalný, který funkci prezidenta ČSH již zastával v letech 2001 až 2013. Předčasné volby byly výsledkem sílícího tlaku házenkářského hnutí, který vedl k postupnému rozpadu bývalé Exekutivy. „Minulá exekutiva fungovala v závěru svého funkčního období v jakémsi provizoriu lidí, kteří ve vedení ČSH zůstali. My teď usilujeme o organizační konsolidaci. Jako nové vedení se částečně nacházíme ve fázi krizového řízení. Snažíme se zorientovat v oblastech, které byly v minulosti řešeny, zároveň připravujeme projekty do budoucna, které by se měly týkat především regionů a mládeže. Rovněž chystáme nové kroky v oblasti informačních technologií a komunikačních platforem,“ shrnul plány pro nadcházející období prezident ČSH ing. Jaroslav Chvalný.

MARKETINGOVÁ PRÁVA OPĚT V DRŽENÍ V ČSH 

Za jeden z dosavadních největších úspěchů nově zvolené Exekutivy ČSH lze rozhodně považovat návrat marketingových práv zpět do rukou Českého svazu házené. Na začátku roku 2018 došlo ze strany obchodní společnosti ČSH, tedy společnosti CS Handball, ke zcela nepochopitelnému převodu komplexních marketingových práv na třetí osobu, navíc za nápadně nevýhodných podmínek. „Minulá i současná exekutiva uvedený prodej práv zpochybnily, smlouva o jejich převodu pak absolutně neodpovídá představám stávající exekutivy o tom, jak by měl fungovat vztah mezi Českým svazem házené, respektive jeho obchodní společností, a agenturou, která by držela všechna práva ČSH - od mládežnických reprezentací přes Extraligu a nejvyšší ženskou ligu až po reprezentaci seniorskou,“ uvedl problematiku prodeje marketingových práv prezident Jaroslav Chvalný a dodal: „S příslušnou agenturou dočasně vlastníci marketingová práva ČSH jsme vedli sérii jednání, všechny kroky jsme konzultovali s právníkem a následně jsme se rozhodli od této smlouvy odstoupit. Nyní uzavíráme smlouvy jménem ČSH a jedním z prvních výsledků je dvouletá smlouva s generálním partnerem pro nejvyšší soutěž mužů, firmou Strabag Rail, a novým partnerem pro play-off, sázkovou kanceláří Chance. V oblasti marketingu rovněž budeme rozvíjet další aktivity a projekty.“ 

EXTRALIGA S NOVÝMI PARTNERY 

Novým generálním partnerem nejvyšší soutěže mužů se od nadcházející extraligové sezóny stává společnost Strabag Rail. Několikaměsíční jednání komplikované sporem v otázce marketingových práv se podařilo zdárně uzavřít v polovině srpna. Mužské házenkářské týmy tak budou v ročníku 2018/2019 nastupovat v soutěži nesoucí název Strabag Rail Extraliga. „Jsme moc rádi, že se nám dlouhá jednání podařilo dotáhnout ke zdárnému konci. Věříme, že tento krok přispěje k výraznému rozvoji české házené. I díky této nové spolupráci máme od České televize garantováno pětadvacet přímých televizních přenosů v atraktivním středečním vysílacím čase,“ uvedl člen exekutivy s odpovědností za marketing a komunikaci Vojtěch Srba. „Při rozhodování, kterému sportu bychom propůjčili jméno naší společnosti, byla naše volba jasná. Házená je kolektivní sport, velmi tvrdý, ale férový, s vysokými nároky na připravenost hráčů. Tato strategie je velmi podobná naší filosofii, kterou uplatňujeme při svém působení na stavebním trhu v ČR,“ doplnil generální ředitel STRABAG Rail a.s. ing. Jakub Svoboda. STRABAG Rail a.s. je přední stavební společnost s působností zejména na území České a Slovenské Republiky s přesahem do dalších evropských zemí. V rámci své činnosti se jako generální dodavatel zabývá realizací všech typů staveb, nosným výrobním programem, ve kterém se řadí mezi technologicky nejvyspělejší společnosti, jsou pak zejména stavby kolejových drah. 

Od nové sezóny je partnerem Českého svazu házené sázková kancelář Chance. Ta se také stala titulárním partnerem play-off, které tedy ponese název Chance play-off Strabag Rail Extraligy. „Jsme rádi, že se Chance mohla zařadit mezi největší partnery české mužské házené,“ komentuje dvouletou spolupráci ředitel Chance Roman Rypáček a doplnil: „Chanci se daří, takže můžeme podpořit další sporty a pokračovat tak v posilování naší pozice na sázkovém trhu a v budování povědomí o značce.“ Extraligové kluby sdružené v Asociaci ligových klubů házené nové impulzy pro rozvoj soutěže vítají. „Jsme samozřejmě rádi, vždyť jsme také vstup společnosti Strabag Rail do házené začátkem roku společně dojednávali. Přípravné období bylo plné zajímavých výsledků, ale podle toho se ještě nedá příliš odhadnout, jaká bude ve skutečnosti ostrá fáze soutěže. Myslím si ale, že se máme na co těšit. Už jenom z toho důvodu, že z každého ligového kola bude přímý televizní přenos. To nás především marketingově neskutečně posune kupředu. Už nyní patří házené v průzkumech k nejvíce sledovaným sportům, dosud ale neměl náš fanoušek moc příležitostí. To se nyní změní. A s tím doufám postupně i kvalita zápasů,“ uvedl předseda Asociace ligových klubů házené Jan Schneider.

NOVÁ SOUTĚŽNÍ SEZÓNA – NOVÁ PODOBA PLAY-OFF EXTRALIGY A ČESKÝ POHÁR BEZ FINAL4 

Před novým soutěžním ročníkem doznaly organizačních změn některé z nejvyšších klubových soutěží Českého svazu házené. Informoval o tom předseda Soutěžní komise ČSH ing. Petr Novák. První úprava se týká závěrečných bojů Chance Play-off STRABAG Rail Extraligy. „V letošním roce se v semifinále a finále play-off bude hrát na tři vítězná utkání tak, že se týmy budou střídat v pořadatelství zápasů po jednotlivých utkáních, tedy že se nebudou hrát dvě utkání v řadě na palubovce jednoho týmu. Bude se hrát i v průběhu pracovního týdne a výhoda domácího prostředí by se tak měla rozprostřít rovnoměrněji,“ okomentoval výraznou úpravu v systému soutěže Petr Novák a doplnil: „Další systém soutěží zůstane zachován. Extraligu i v příští sezóně bude hrát dvanáct týmů, sestupuje poslední celek a nárok na postup do Extraligy získává první, případně druhý nejlepší tým první ligy.“ Nováčkem letošního ročníku Strabag Rail Extraligy je tým Litovle, který se do nejvyšší mužské soutěže vrací po roce stráveném v první lize. V soutěži nahradil Strakonice, které příslušnost k extraligové elitě neuhájily. Mistrovský titul bude obhajovat tým HCB Karviná. Naopak nejvyšší ženská soutěž nedoznala oproti minulému ročníku žádných změn. „MOL liga zůstává ve stejném formátu. Z naší strany byla snaha soutěž rozšířit, ale kluby se s tímto záměrem neztotožnily. Soutěž tak nadále čítá osm českých účastníků a čtyři slovenské týmy, do budoucna jich může mít slovenská strana až šest a náznaky ze slovenského svazu jsou takové, že by tuto kvótu v příštích ročnících mohli naplnit,“ uvedl Novák. Nováčkem v této soutěži je tým DHC Plzeň, která nahradila HK Hodonín, nejslabší tým loňského ročníku. Vítězství v soutěži bude obhajovat český suverén posledních let Baník Most. Změna ve formátu závěrečných bojů naproti tomu čeká největší domácí soutěž Český pohár mužů. Ten přijde o víkendové Final4. „S ohledem na změny v play-off Extraligy mužů a naplněnost termínového kalendáře, jsme se rozhodli nehrát Final4, ale hrát finále na dvě utkání doma – venku,“ uzavřel Novák.

Zdroj: Tisková zpráva ČSH

Foto: ČSH

ČLÁNKY ROČNÍKU 2018/2019 SPONZORUJÍ