Utkání hvězd 1. ligy buší na dveře ...

Třetí ročník házenkářské akce Utkání hvězd 1. ligy odstartuje již za několik málo dní, tedy přesněji 17. 12. 2016. Nejen samotnými házenkáři oblíbená akce se pro letošní ročník stěhuje z Nového Veselí do Zruče nad Sázavou. Jaké změny a překvapení organizátoři připravují a jak vznikají samotné nominace hráčů se dozvíte z rozhovoru, který nám zástupce organizátorů akce, Štěpán Vladyka.

Utkání hvězd startuje již za pár dní. Jak pokračují přípravy? 

Přípravy skutečně vrcholí a každým dnem na tom každý z nás tráví více a více času. Zrovna dnes máme meeting na přípravu finální fáze akce. Co, kdo, kdy musí zajistit či udělat v posledním týdnu před akcí. Ladíme stále některé klíčové věci, jako je ubytování (letos obsazujeme 4 hotely) a dále pak detaily, abychom měli vše v den akce pod kontrolou a vše proběhlo hladce, a jak si přejeme. Rozhodně se zvyšuje úroveň našeho stresu, ale s tím ruku v ruce jde i obrovské nadšení a těšení se. 

Kolik lidí se na celé organizaci podílí?

Na organizaci letošního ročníku pracuje 7 lidí. Původní pětka Handball Events + nově jsme letos zapojili do našich řad další dva kluky. Máme mezi sebou rozdělené role, kdo co má na starosti. Petr Hostaša a Martin Šetelík letos komunikovali s týmy, trenéry a samotnými hráči. Ondra Hanus se nám stará o všechna videa a zároveň techniku na akci. Patrik Postelt řeší náš web a technické záležitosti kolem facebooku. Jakub Uhlíř pokrývá více aktivit od administraci facebooku, grafický design, techniky na akci po vývoj jedné naší novinky, kterou právě na Utkání hvězd představíme. Já s Vojtou Hanzlem to celé zastřešujeme a staráme se, aby vše běželo jak má. Řešíme finance, komunikaci s partnery, komunikaci s hotely, zajištění dopravy a mohlo by se asi dále pokračovat. Stojí za tím poměrně hodně práce na všech frontách, které jsem uvedl výše a rád bych využil tento rozhovor k tomu, abych klukům za jejich dosavadní odvedenou práci a hlavně nasazení poděkoval. V samotný den akce se náš počet přibližně zdvojnásobí, abychom zvládli pokrýt vše, co si přejeme.

Můžete nastínit, na co se účastníci mohou těšit?

Myslím, že zkušenost dvou ročníků z reakcí účastníků je, že je to dobrá akce na poli házené. Pro účastníky samotné je to odměnou za jejich výkony v 1. ligách – naší snahou je hráčům a hráčkám dát maximální komfort. Zároveň je to i o tom budovat házenkářskou komunitu a zkrátka se poznat a užít si tuto akci.

Daří se nám snoubit akci z pohledu sportovního a společenského.  Je určitě zážitkem si takový zápas zahrát a zároveň poznat se s protihráči trochu jinak. Boříme bariéru mezi kluby a zdánlivou antipatií, které by se člověk mohl bát. Jak zaznělo minulý rok v ohlasech hráčů: „Je úplně jedno, z jakého klubu jsi. Tady si všichni přišli užít házenou a dobře se pobavit.“ A to si myslím, že je super.

Jistě se mohou těšit účastníci (ale i veřejnost) na slavnostní zakončení. Je připravený zajímavý program. Těšit se můžete na raut a dobré pití. Budou vyhlášení individuální ocenění, program od nás jakožto pořadatelů, vystoupí místní kapela, připravujeme jedno pěkné překvapení a celý večer nás pak provede DJ. Je na co se těšit. 

A na co se těšit dále? Každý rok posouváme naší akci dále, a tak i letos chystáme několik novinek a překvapení  Pracujeme na jedné věci, která myslím, že nemá v ČR v současné době obdoby a já doufám, že se nám to povede.  

Trenéry týmů vybírá celá házenkářská komunita, jak je to s nominací hráčů?

Proces výběru hráčů a vlastně finální nominace je velmi dlouhá. Začíná to celé už před začátkem soutěží. V první fázi vždy oslovíme klub (vedení/trenér) s dvěma základními otázkami:

  • a) nominuje Váš tým pro plánované utkání hráče/hráčky
  • b) je Váš trenér/trenérka ochoten zúčastnit se hlasování na internetu a v případě výhry vést výběr?

V první otázce klub odpovídá na to, jestli se akce vůbec zúčastní a tzn. nominuje svoje hráče či hráčky. Druhá otázka pak směřuje na trenéry, kteří se budou veřejně ucházet o vedení finálních výběrů. 

Pokud se klub zúčastní a tedy nominuje hráče či hráčky, poptáváme 3-6 jmen od vedení či přímo trenéra klubu. Každý rok se několik klubů rozhodne akce nezúčastnit. Důvody jsou různé a u některých klubů je známe u některých nikoliv. Dlouhodobě je situace kolem záloh extra/inter ligových klubů problematická, protože většina výběrů stojí na „pendlujících“ hráčích, kteří tvoří základ pro prvoligový tým. Některé týmy se jen omluví, že nemají zájem. Někdy je klub zužován zraněními a nemůže poskytnout hráče či hráčky. Vždy nás mrzí, když se klub nemůže či nechce zúčastnit, ale respektujeme to.

Nominaci klubů, které se rozhodly akce zúčastnit, poskytneme pak vybranému trenérovi za daný výběr. Pravidlo pro výběr je jednoduché a to, že každý klub musí být zastoupen alespoň 2 hráči. Zbytek je pak na samotném trenérovi, jaký výběr si zvolí z poskytnuté nominace.

U finální nominace pak vždy velmi dlouho řešíme to, jestli se hráč může a chce zúčastnit. Jak to u házené bývá a bohužel se stává, někteří se zraní během sezóny. Dále pak je tu faktor termínu (týden před Vánoci), kdy někteří hráči se omluví z rodinných důvodů. Někteří hráči hostují do extraligového klubu, a ačkoliv mateřský klub jim účast na naší akci dovolí, musí plnit povinnost ve vyšší soutěži. To vše jsou věci, které my respektujeme a musíme s nimi v organizaci počítat.

Bude letošní ročník něčím specifický?

Letošní ročník bude specifický z mnoha ohledů. Po dvou ročnících se z Nového Veselí stěhujeme do Zruče nad Sázavou. Změna místa je jistě velký krok a nejen já jsem zvědav, jak se nám podaří zaplnit Zručskou halu. Každopádně bych rád řekl, že Zruč nám vychází fantasticky vstříc a rád bych zmínil dvě jména Petr Škramovský a Jindra Půstka. Mají velký podíl na organizaci a patří jim velké díky za to.

Chceme nejen udržet standard u této akce, který jsme nastolili, ale také ho převýšit. Proto chystáme novinky, překvapení a neustále na tom pracujeme.

Velké specifikum je jistě to, že letos jsme se rozhodli akci zorganizovat bez podpory ČSH. Nerad bych předbíhal, a proto hodnocení tohoto kroku si necháme až po akci. 

Jedno krásné specifikum letoška je „Utkání hvězdiček.“ Ve stejný den proběhne dopolední turnaj mini, který vyvrcholí finálem Utkání hvězdiček, v pauze mezi utkáním žen a mužů. Chceme tak dopřát nejmenším talentům plnou tribunu spolu s komentářem utkání ode mne.  Tady bych rád zmínil a ještě jednou poděkoval Jindrovi, který stojí za organizací turnaje.

Informace (vzkaz veřejnosti), která by měla zaznít ještě před začátkem akce? 

Zaznělo toho už poměrně hodně, a tak závěrem bych rád řekl, že se na akci obrovsky těšíme a doufáme, že se nás ve Zruči sejde hojný počet. Zvu Vás tedy za celý náš tým. Přijeďte se podívat a užít si tak den plný dobré házené, parádní atmosféry a skvělých lidí, kteří se kolem házené pohybují.

Zdroj: HNB