Marek Mičkal - kandidát bez portfeje

Volební celorepubliková konference si  6. 2. 2016 v Olomouci zvolí nového prezidenta a osm členů Exekutivy. Šest z nich bude zastávat zároveň posty předsedů odborných komisí a dva budou bez určení oblasti odpovědnosti. Jedním z kandidátů, který se přes krajskou konferenci nominoval na post člena Exekutivy ČSH bez určení primární oblasti odpovědnosti, je Mgr. Marek Mičkal. 

 

Kandidát na člena Exekutivy ČSH (bez určení primární oblasti odpovědnosti),

Marek Mičkal, narozen 4. března 1973 ve Valašském Meziříčí.

 

Marek Mičkal házenkářská kariéra: 

Své dětství jsem prožil v Kopřivnici, takže když jsem se po nástupu do 1. třídy základní školy rozhodoval, který sport budu dělat, měl jsem poměrně jasno. Házenkáři jako jediní z kopřivnických sportovců hráli nejvyšší soutěž, sportovní hala byla vždy při domácích utkáních našlápnuta k prasknutí. Byla to jediná volba. V klubu Tatra Kopřivnice jsem prošel všemi žákovskými a dorosteneckými kategoriemi, tréninkovým centrem mládeže, pokud si ještě správně vybavuji název. V 18 letech jsem poté odešel studovat do Prahy FTVS UK a s tím začal hostovat ve Spartě, která právě postoupila do Interligy. Dodnes vzpomínám na autobusové tripy do Košic, Prešova či Michalovců. Se Spartou jsem zažil několik sestupů a návratů zpět do ligy, měl možnost trénovat pod vedením doc. Táborského či pana Havlíka. Závěrečnou tečku za svou aktivní hráčskou kariérou jsem udělal ve třiceti letech ve Zruči nad Sázavou, po postupu týmu ze třetí do druhé ligy. 

Profesní kariéra:

V profesním životě je Marek Mičkal ředitelem Divize kurzových sázek sázkové kanceláře Victoria Tip. S jeho nástupem spojuje Victoria Tip výraznou marketingovou ofenzívu zahrnující kompletní změnu vizuálního stylu společnosti a systematické marketingové a PR aktivity. Předchozích dvanáct let pan Mičkal působil jako marketingový ředitel Tipsportu.

 

Pane Mičkale, jaký je důvod Vaší kandidatury na člena Exekutivy ČSH bez určení primární oblasti odpovědnosti? 

Házená mě během těch více než 20 let, kdy jsem ji aktivně hrál, ovlivnila ve všech směrech. Neznal jsem nic jiného než školu, trénink a o víkendu zápas či turnaj. Znamenala pro mě strašně moc, výrazně mě ovlivnila v osobním i profesním životě. Dodnes jsem týmový hráč, který umí být lídrem, ale zároveň i nést za celý tým zodpovědnost. Nerad prohrávám a pokud se tak stane, strašně špatně se s tím smiřuju – stále hledám důvody, jak to příště udělat tak, abych vyhrál. A nyní bych jí to chtěl vrátit zpět. 

V okamžiku, kdy mě Zdeněk Mičke oslovil s tím, že zvažuje kandidaturu na pozici prezidenta ČSH, a rád by, abych byl členem jeho týmu, příliš dlouho jsem se nerozmýšlel. Měl jsem možnost řídit a vytvářet marketing titulárního sponzora hokejové extraligy, sponzora fotbalové reprezentace, stejně tak marketingové aktivity na úrovni klubů, sponzoring sportovních aren. O moc víc toho český a slovenský trh nenabízí. Proto si myslím, že dokáži házené v tomto ohledu pomoci.

Profesí jste marketingový manažer. Naznačil jste, že právě s touto oblastí nejste spokojen. Kde tedy vidíte největší problém?

Největším problémem je marketingové a komunikační koma. Zatímco ostatní míčové sporty se rozvíjí a rostou, házená je v umělém spánku a čeká, zda se probudí či nikoliv. Házená potřebuje vizi, následně strategii, nápad a myšlenku. Potřebuje využít veškerý potenciál, který ještě má a ten přetavit do podoby, který zaujme. Hráče, fanoušky, veškeré házenkářské srdcaře, obchodní partnery, rodiče, děti. Může stavět na hráčích, kteří prošli řadou špičkových evropských klubů. Mají zde vazby, kontakty, udělali si tam velmi dobré jméno. Marketingový potenciál je nejen zde velký, pojďme ho zvednout a uchopit. 

Současnému vedení je vytýkáno, že především reprezentace a nejvyšší ligy nemají své generální partnery. Kudy vede podle Vás cesta k získání silného partnera?

Žádný obchodní partner dnes nebude investovat své prostředky do spolupráce, která mu kromě standardního umístění loga v hale, které každých 14 dnů vidí stejných 250 fanoušků, nepřinese potenciál nového businessu. Každé partnerství je obchod a partneři si dnes mohou vybírat z konkurence řady sportů, které mohou nabídnout výrazně, ale výrazně více než házená. Abychom mohli jakéhokoliv partnera vůbec oslovit, musíme nejprve házenou jako produkt obléci do moderního kabátu 21. století. Musíme si být jisti, že je schopná obstát v konkurenci ostatních sportů a má co nabídnout. A my potřebujeme nabídnout ještě něco víc než ostatní. Jsem přesvědčen, že dokážeme namíchat takový marketingový koktejl, který by obchodním partnerům měl zachutnat. 

Podíváme-li se na reprezentaci, a to i tu mládežnickou, jako na nejlepší marketingový nástroj. Jak by se podle Vás mělo tohoto nástroje, ve směru přínosu peněz a popularity házené, využívat?  

Úspěšná reprezentace je vždy barometrem zájmu o daný sport. Pokud si člověk prožije společně se sportovcem či týmem pocity vítězství, ať už přímo na sportovišti, či u televizní obrazovky, sdílené emoce jeho zážitek obrovsky umocní. A představte si, že si pak následně můžete na daného sportovce sáhnout, vyfotit se s ním, prohodit pár slov. Zanechá to ve vás zážitek na celá život, nakopne vás to a motivuje. 

Vzpomeňte na MS v basketbalu žen, které se v 2010 konalo v ČR. Utkání českého týmu v základních skupinách nijak závratnou sledovanost neměla, vždyť šlo „pouze o ženský basket“. Ale s postupem týmu do play off sledovanost rostla a vstupenky byly nedostižným zbožím. A ve finále jim fandila celá republika. Nebo biatlon. Před pár lety tento sport sledovala pouze skupinka aktivních biatlonistů, na TV obrazovkách byl výjimečně. A dnes? Profesionální marketing z něj udělal jeden z nejsledovanějších zimních sportů. 

Dosti diskutovaným tématem je mediální výstup házené. Jaký na toto téma máte pohled Vy?

Všechno souvisí se vším a je tedy vzájemně provázáno. Pro každého obchodního partnera je klíčové, jakým způsobem bude spolupráce medializována, jakou sledovanost budou mít TV přenosy, v nichž bude prezentován, jaká je návštěvnost internetových stránek, na kterých je umístěn jeho banner, jaká je čtenost tištěných titulů, v nichž je jeho inzerce atd. Je házená v tuto chvíli schopna nabídnout potenciálnímu zájemci očekávané plnění? 

Mediální aktivity ovšem neovlivňují pouze oblasti směrem ke sponzorům. Mají zásadní dopad na vnímání házené jako sportu obecně. Pokud se o čemkoli pravidelně nemluví, začíná to lidský mozek vytěsňovat. Nejprve do oblasti nezájmu, následně do zapomnění. O házené je třeba soustavně informovat, přinášet zajímavosti, novinky. Je to systematická a dlouhodobá práce. Jeden inzerát s pozvánkou na utkání nám halu po střechu nenaplní.

V předešlém  týdnu ztratil i fotbal svého generálního partnera.  Synot kvůli vyššímu zdanění hazardu končí s podporou fotbalu. Vy se v této sféře už dlouhá léta pohybujete, a proto se Vás nejen házenkáři budou určitě ptát, zda dokážete "přinést" peníze, nebo generálního partnera z této sféry? 

Situace na českém sázkovém trhu se neustále vyvíjí, vláda už několik let avizuje celkovou novelu loterijního zákona. Další „zaručený“ termín jejího uvedení by měl být leden 2017. Těžko předjímat, jaká bude konečná výše zdanění. Pokud by se opět zásadněji zvýšilo, nelze vyloučit, že by kroky Synotu následovaly další sázkové kanceláře.

Poslední otázka. Co bude v případě Vašeho zvolení ta nejprioritnější věc, na které začnete pracovat? 

Hned v pondělí bych vyrazil na Kavčí hory. 

 

Pane Mičkale, děkuji za rozhovor. Přeji Vám, a vlastně celé házenkářské komunitě, aby sobotní předčasné volby  probíhaly v rámci fair play a vyšel z nich tým, který českou házenou postaví na nohy. Hodně štěstí. 

 

Do nové Exekutivy ČSH se budou volit členové v následující struktuře funkcí:

  • prezident ČSH (Radek Bendl, Jaroslav Chvalný, Zdeněk Mičke)
  • 2 členové Exekutivy ČSH (bez určení primární oblasti odpovědnosti - Pavel Bochnia, Miroslav Duda, Luboš Hübner, Marek Mičkal, Vojtěch Srba)
  • člen Exekutivy - předseda komise mládeže (Tomáš Augustýn, Tomáš Černý, Dita Dvořáková, Jaroslav Hudeček)
  • člen Exekutivy - předseda trenérsko-metodické komise (Michal Barda, Ilona Hapková, Dušan Poloz)
  • člen Exekutivy - předseda soutěžní komise (Radek Beneš. Antonín Levíček. Jiří Žďárský)
  • člen Exekutivy - předseda komise rozhodčích (Petr Novák, Vangelis Simu)
  • člen Exekutivy - předseda reprezentační komise (Libor Adámek, Vladimír Haber)
  • člen Exekutivy - předseda legislativní komise (Liběna Šrámková)

Za HNB chceme APELOVAT NA VŠECHNY HÁZENKÁŘSKÉ KLUBY, aby se tuto sobotu (6. 2. 2016)  voleb v Olomouci zúčastnily a neříkaly si, "Ono to nějak dopadne, stejně s tím nic nezmůžeme." Právě naopak, volební hlas i toho NEJMENŠÍHO KLUBU může pomoci. Nezapomeňte na to, že každý klub má jeden hlas, ať jde o klub Extraligy anebo krajského přeboru!!! A pozor, aby mohl klub volit, musí mít uhrazený klubový členský příspěvek pro rok 2016.

 

Autor: HNB